zondag 5 mei 2013

Nog twee dagen en het langverwachte avontuur gaat beginnen. Zes maanden naar China. Zes maanden leren, trainen en  me verdiepen in Chi Neng Qigong.  Een reis ver weg maar toch ook dichtbij. Een reis naar binnen.

Zo op de valreep keert de rust in mij terug. Twijfel ik niet langer. Weet ik zeker dat het DIT is wat ik wil gaan doen. Zoeken wat de meester zocht. Het leren beheersen van mijn eigen energie. Het hervinden van de balans die ik door alles wat er de laatste twee jaar is gebeurd, ben kwijtgeraakt.

De afgelopen weken waren gevuld met gezelligheid. Veel tijd doorgebracht met iedereen die me dierbaar is. Ontzettend veel restaurants en kroegjes  van binnen gezien. Heel veel lieve kleine attenties in ontvangst mogen nemen. Heel veel afscheid nemen.

En tussen alle leuke zaken door voorbereidingen treffen. Dei laatste dingen nog even afmaken. Losse eindjes die me ineens stoorden terwijl tegelijkertijd het grote loslaten begon. Je afvragen of het werkelijk nodig is om voor een half jaar gezichtsverzorging mee te nemen. Lijstjes maken van wat er zou kunnen gebeuren en je daar in gedachten ook op voorbereiden. Om vervolgens te besluiten dat je daar ook mee kunt dealen als de situatie zich voordoet.  Travel light, laat Nederland in Nederland en ontvang China in China..

Zal ik jullie gaan missen. Vast en zeker. Zoals er ook momenten zullen zijn dat ik het helemaal zat ben en op mijn knieën terug wil kruipen. Maar gelukkig is er zoiets als mail en Skype. Sociale media in China is een ander verhaal. Ze zijn slecht bereikbaar dus ook dat is iets waar ik tijdelijk afscheid van mag nemen. Back to basics. Dagboeken en een pen in mijn koffer. De afspraak met een vriendin gemaakt dat zij mijn post op Blogger zet als ik daar zelf niet bij mocht kunnen.

Mijn ontdekkingsreis in China.  Nog twee nachtjes slapen.

3 opmerkingen:

  1. May the force be with you!

    En onthou dat niet de bestemming het belangrijkste is, maar de reis die je maakt om er te komen...

    Take care, have fun, &joy, omhels en laat los, verbaas je niet maar verwonder je des te meer.

    Dikke kus xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs mooie tijd Ingrid! Liefs, Marlene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks de vertraagde start, erg veel inspiratie en een hele fijne tijd. Win en Peet.

    BeantwoordenVerwijderen