donderdag 16 mei 2013

En dan is er ineens die omslag

Inmiddels ben ik ruim een week aan het trainen. Of is het knokken met mezelf geweest. Ik was stijf, elke oefening deed zeer en stil zitten en stil liggen een ware crime. En we zitten of liggen veel en lang stil.

Tot de tweede training vanochtend. We deden de Lift Chi Up. Dit is een oefening uit Level 1 Zhineng Qigong. Het accent van deze oefening ligt op het opnemen van- en uitwisselen met Qi van de natuur. Meer precies deden we eigenlijk maar een beweging uit deze oefening. Het daadwerkelijk opnemen van QI uit de natuur en deze in je lichaam gieten terwijl je met je handen rustig naar beneden scant.

Het was ergens in deze oefening dat alle spanning uit mijn rug- en schouders gleed. Ook de wirwar van gedachten verdween en voor het eerst kon ik mijn aandacht helemaal bij de oefening houden. Een oase van rust is het gevolg. Een van mijn medestudiegenoten zei na afloop ook tegen me:

You change into a completely different person. You're standing straight, your eyes are sparkling, your hair is shining, youlost weight and a lot worries.

Wat ik ook merk is dat mijn behoefte om te regelen verdwijnt. Wel is het zo dat ik inmiddels deel uitmaak van een groep die de opgenomen lezingen uitwerkt en redigeert. Veel werk want eerst tik letterlijk de opnamen uit (een gemiddelde opname duurt 1 1/2 uur) en daarna ga je redigeren. In het Engels wat ook niet echt mijn moedertaal is. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen en het is heel leerzaam. De theorie die je uitwerkt, blijft direct hangen.

Wat ook leuk is om te zien is het verschil tussen mijn roommate en mijzelf. Zij is een regelnicht en net als in Holland vliegt ze ook hier van hot naar her. Benieuwd of ook daar een kentering komt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten