dinsdag 21 mei 2013

Hiken in Wudangmountains


Zondag 19 mei en onze eerste vrije dag in het Centrum. Deelnemen aan de morningpractice is free maar ik ben om 5.45 uur klaarwakker en besluit om mee te doen. Omdat het zondag gooit Xei er nog een schepje bovenop. Uiteindelijk hebben we maar twee trainingen vandaag. Toch voelt het OK.

Na het ontbijt begint mijn eerste vrije dag. Hiken met een groepje onder leiding van twee leraren van het Centrum. En zo ongemerkt gooien de leraren training in het hiken. Even stilstaan voor we omhoog staan, connecting to Universal Qi, pull inwart connecting to lower Dantian. En stepping on Qi omhoog. Een prachtige tocht en ik geniet van elk moment. Wel kan ik merken dat ik dit heel lang niet gedaan heb. De klim omhoog is best pittig en ik vast ook nog steeds. Het einddoel is een tempeltje waar veel Qigong beoefenaars samenkomen. Je ziet verschillende stijlen. Hier is ook tijd om voor het eerst mijn camera uit te proberen. Een paar mooie plaatjes geschoten en ik begin een beetje vertrouwd te raken met de enorme lens. In het tempeltje volgt er ook een korte training {op onze vrije dag).

Daarna begint de tocht naar beneden. Off road dus ik moet zoeken. Dan hoor ik ineens de geruststellende stem van Robbert achter me. Je kan het beste je voeten recht vooruit zetten, dan kan je corrigeren met de bal van je voet. En het terrein lezen zodat je vrijwel zeker weet dat je niet weg glijdt. Langzamerhand komt mijn vertrouwen en meet handje van de teacher op hele moeilijke stukken, kom ik soepel beneden.

De rest van de dag ben ik heerlijk lui geweest. Met een boek op het balkon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten